احمدی، غلامرضا محمد علی شریفینیا، شعبانعلی نوروزی، 1385، بررسی بازارهای محلی روستاهای استان مازندران از دیدگاه خریداران و فروشندگان،فصلنامه روستا و توسعه ، شماره 35 ، صفحات 125-105.
ازکیا، مصطفی، 1395، مقدمهای بر توسعه روستایی با تاکید بر ایران، انتشارات اطلاعات.
افتخاری رکن الدین، 1394، تبیین الگوی فضایی سرمایه اجتماعی در توسعه پایدار روستایی مورد روستاهای استان خراسان رضوی، فصلنامه اقتصاد فضا و توسعه روستایی، سال چهارم، شماره 1،
صفحات ۸۷-۱۰۷.
امیرانی، محمدهادی، 1388، استقرار صنعت در روستا در بهره وری بخش کشاورزی، ماهنامه جهاد، شماره مسلسل 216-271، سال 18، صفحات42-32.
تودارو، مایکل، 1376، توسعه اقتصادی در جهان سوم ، ترجمه غلامعلی فرجادی ، تهران سازمان مدیریت و برنامه ریزی.
جوان،جعفر،1390، نقش متنوع سازی فعالیت های اقتصادی در توسعه پایدار روستایی مطالعه موردی شهرستان سمیرم ،فصلنامه جغرافیا ، سال نهم شماره 29.
صفحات 43-17 .
حسینی، سید محمود ، بهروز دری، فرج قوچانی، اکرم هادیزاده، صدیقه صائمیان ، 1393: تبیین الگوی توسعة شایستگیهای برند شخصی، مطالعات مدیریت راهبردی بهار 1393 شماره 17 صفحات 122-93.
رضوانی، علی اصغر،1388، روابط متقابل شهر و روستا با تأکید بر ایران، انتشارت پیام نور.
سازمان برنامه و بودجه گیلان، ۱۳95، فرهنگ آبادیهای شهرستان صومعهسرا .
شفیعیثابت، 1388، نقش بازارچه های هفتگی روستایی در تحولات اقتصادی روستاهای استان تهران، همایش توسعه کشاورزی دانشگاه فردوسی
صفحات 59-۱42
شهبازی، اسماعیل، 1375، توسعه روستایی با تاکید بر جامعه روستایی ایران، انتشارات نشر نی .
طاهری، شهنام، 1376، توسعه اقتصادی و برنامهریزی، تهران، نشر هستان.
عظیمی، حمید، 1378،ایران ن امروز در آینه مباحث توسعه (برای حل بحرانهای کوتاه و بلندمدت چه میتوان کرد؟)، تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامی، چاپ دوم
قرنجیک، عبدالحمید، 1388،نقش بازارهای هفتگی در توسعه اقتصادی نواحی روستایی ایران، فصلنامه مازندران شماره 20 صفحات 53-37.
قره نژاد، حسن، 1385، مقدمهای بر جغرافیای صنعتی، اصفهان، هشت بهشت، دوم.
مرادپور محمد خدا و مریم زنگنه، 1398، بررسی مولفههای توسعه پایدار روستایی چالشها و راهکارها، جغرافیا و روابط انسانی، دوره 2 شماره 2، صفحات 195-188.
مطیعی لنگرودی، سید سن، 1390، نقش بازارهای دورهای محلی در توسعه اقتصادی– اجتماعی روستاهای استان گیلان، چشم انداز جغرافیایی (مطالعات انسانی)، سال ششم، شماره 15، صفحات 154-138.
مهدوی، مسعود، تقی احمدی زاده هندخاله،1390، نقش بازارهای هفتگی استان گیلان درتوسعه روستایی وزایش شهرهای جدید مطالعه موردی شهرستان صومعه سرا، فصلنامه جغرافیایی سرزمین، علمی – پژوهشی، سال هشتم، شماره 29 صفحات 54-37.
میرلطفی محمودرضا، معصومه کمان باز، 1395 تحلیل رابطه بازارهای جادهای با پایداری اقتصادی- اجتماعی روستاهای منطقه سیستان ، نشریه تحقیقات کاربردی علوم جغرافیایی، سال هفدهم، شماره 46 ، پاییز ، صفحات 21-1.